Felanmälan

”Plötsligt händer det” och nånting slutar att fungera. Nu är dock Nacka kommun en fantastisk kommun att bo i, så om vi boende bara gör dem uppmärksamma så kommer de själva och åtgärdar felet — eller sänder någon av sina entreprenörer. Fort går det oftast också, det enda du behöver göra är att påtala felet.

För att underlätta detta så har vi här samlat vanliga fel här och hur du gör en felanmälan.

  • Utebliven sophämtning felanmäls till Nacka kommun
  • Trasig Belysning felanmäls till Boo Energi på webben
  • Klotter anmäls till klotter@nacka.se
  • Fel på LPS-system anmäls kontorstid till Nacka Kommun på 08-718 80 00. Övriga tid till SOS Alarm på 08-454 25 74
  • Problem med sommarvatten görs till villaföreningen här
  • Skabbräv eller trafikskadat vilt? Kontakta Göran Nilsson (070-310 22 53) eller Clarence Breding (070-743 61 42) som båda är ansvariga viltvårdare.
  • Övriga felanmälningar (t. ex. sandsopning, dålig sikt p.g.a. buskage, underhåll av badplatser, trafikskyltar, trafikljus, hål i asfalten) görs till Nacka kommun på webben

Sist men inte minst vill vi tipsa om att Nacka kommun har en APP för såväl iOS som Android. Installera den på din mobiltelefon så kan du snabbast göra samtliga av ovanstående felanmälningar..